søndag 19. februar 2012

TEST AV SIGMA 50mm 1:1.4

Vurdere å gå til innkjøp av et 50 mm objektiv. Har fått låne dette  Sigma 1:1.4.
Noen som har et slik objektiv å har noen ord om det?
 Kunne nok tenkt meg et 1: 1.2 men der stopper lommeboka og fornuften.......
Fotografere med Canon Mark 5Dll. Syns dette fungere bra så langt, supert med så stor blender mulighet! 
Vanskeligt å få bra fokus?  
         

Har tatt noen kjappe test bilder inne. Ser nok på dette objektivet som et gildt portrett objektiv!?


Poserer jeg godt nok nå matmor?

Fredrik

Kjærlighet


2 som er klare for å toppe en bolle med krem!


Snart vår:-D



Dette blei et deiligt lørdags måltid!

Blir fort kaptein kaos med 3 tenårings gutter i huset!



2 kommentarer:

  1. Et godt valg. Solid bygget. Fin dof. Tegner absolutt skarpest fra 1,6 og videre. 1,4 kan være litt tricky.. men slik er jo mange objektiver. De har sine fordeler når man blender litt ned.
    Bruker en slik selv på min 5dmkII og er veldig fornøyd. Også en 85 f,18 og 28 f1,8 er favoritter.
    Lykke til. Det er alltid flott å se dine gode bilder.
    God helg
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  2. Håvard nå har jeg fått testet det godt i helga da vi var på hyttetur med gode venner. Syns resultatet blir bra. Herligt å kunne fotografere uten blitz inne på kveldstid! Blir jo litt mer støy men det tåler jeg:-)Takk for tipset ang. best resultat på blender! Har fått et nytt favoritt objektiv:-)
    Mvh Cathrine

    SvarSlett