tirsdag 25. desember 2012

JULEN 2012

JULENAFTEN  2012

"Den største glede en kan ha er å gjøre andre glad!"
Dette tror jeg vi søsken Lauritsen m/fam. klarte med glans denne julen.
I slutten av oktober gikk vi i alle i studio. Målet var å få fotografert alle tantungene til Terese:-)
Det klarte vi, og resultatet ble en kjempe gild ramme på 110x51 cm, med 3 bilder a 30x30!
Kjempeflott:-)
Ikke så lett å skjule dette for Terese med noen små trollunger som har begynt å snakke og seier at vi har vært i studio hos tante Cathrine og tatt bilde:-)), men vi har jo bare vært å tatt bilder til julekort........
Resultatet fra overleveringen av årets julegave har dere her-tror bildene taler for seg:-)
GLEDE!




Først en liten rebus tante...


uuuhhhhaa......Første ledetråd: en plass Pusi er daglig?


Andre ledetråd........en plass mor og far er hver dag.....


Flinke:-) Pakken er din........


Jiiiippppiii (hold for ørene, dette er høglytt)




Tusen hjertelig takk Geisa og Co!


Må få sjå en gang til.......


Adriely, dette var såååå flott:-) Kan neste ikke tro det er sant:-)


Årets julegave:-))

Måtte bare dele denne gleden med dere først-nå følger en liten serie fra julaften hjemme hos oss:-)



GOD JUL


Nissen har vært her-julesokken er på plass



-og skattejakt på gang for å finne morgen gaven:-)


....jeg fant, jeg fant....


Pusi vil også bli med!!


....så ta meg da....



......som ønsket et playstation spill:-)



Julebordet er dekket og klart for gjester...


På menyen: Ribbe med tilbehør.


mmmm å smakte gjorde det.....


Du og jag Fredrik:-)


Hmmm, lurer på hva Fredrik viser onkel her-har en mistanke....


Hohohho, er det noen snille barn her?? Hjelp far-er det nissen eller?



-ja Adriely, du har jo vært snill jente i år også....


Pakke til deg fra nissen...


Litt skummelt...


Riskrem med not til dessert, men se tante jeg fekk ikke noten:-))


Så var vi i gang med "gilde"


:-)


Adriely og Fredrik står for utdeling av pakkene...


Å tante får det som ho ønsket seg:-)


Gler meg til mange kjekke turer på sykkelen med deg nå Thor:-)
Nå er det slutt på at du tror du har så mye bedre puls en meg-for denne klokken lyver ikke:-)
Gler meg!! 


Adriely har laget noe galfint til mor og far....


Sjå tante.......galfine ikke sant?:-)



Bare sånn at jeg som mor er sikker på at han klarer seg når han  forhåpentligvis  reiser
på skole til høsten. Flink til lage mat er han men...


Hvor er min pakke da??


Adriely jeg finner den ikke, kan du hjelpe meg?


Litt stritt med alle disse pakken,
 tar en liten pause jeg tante.....





Årets gladeste eier av biografien om Dronning Sonja?


Så var det bare det kjekkeste igjen:-) eller kæ seie du Roger??:-)

En vellykket julaften er atter over:-) 
Bare å glede seg til Bacalao hos Geisa og Roger imorgon 1. juledag!



1. JULEDAG hos Geisa og Roger
Julaften ble feiret på norsk vis med ribbe og tilbehør. 
1. juledag feirer vi på brasiliansk vis hos Geisa og Roger:-)


Forrett som bare  Geisa kan!


Nydelig bacalao!


-og en himmelsk dessert med bitte litt god stoff i glasset:-)



Endelig kom Fredrik og det er tid for bygging av lego.....



--så kom spekefatet på bordet og krigen startet....



..om hvem som fikk mest kule hjerte....



...eller juletre ost:-))


-å gjett en gang hvem som vant...:-))))

Takk for en kjempe koselig dag sammen med dere Geisa, Roger og Adriely!!


2.juledag og spekemat og masse kos hos Terese:-)







Glad gutten Tobias og mamsen!

Tobias og papsen!


Dette bilde må jo bli konge!


Noen arbeider, andre frister! 


Så var bilde snart på plass hos Terese:-)


Å dæ blei så fint atta:-)))





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar