søndag 6. oktober 2013

HJELP!!!! TRENGER HJELP FRA EN BLOGGER!!!! på min oppdaterte blogg

Sliter med å få lastet opp bilder til bloggen i normale farger. I photoshop er alt ok, men med en gang jeg legger det over til bloggen blir fargebildene alt for røde og svart hvitt bildene blir septia farget eller mørk grå!
Noen som vett hva som er galt og kan hjelpe meg?????? Bilde i midten er noe bedre men allikevel for rødt, og klarer ikke laste det inn med normale farger i malutformingen (der er det hvite grått) for å bruke det som overskriftsbilde på min oppdaterte blogg...........???????????????


7 kommentarer:

  1. Prøv deg med å bruke PNG istedet for JPG

    SvarSlett
  2. Takk Dirk, men de er jo helt feil i fargene når det blir lastet opp her på bloggen, så slik kan jeg ikke ha det. Håper det hjelper å lage de i PNG som anonym foreslår så jeg kan få legge ut hele serien av disse skjønne ungene:-)

    SvarSlett
  3. Hvilken fargeprofil bruker du i photoshop? På nett vises alt i sRGB og ikke i f.eks. Adobe RGB som mange fotografer bruker. Bruker du Save for web funksjonen i PS?

    SvarSlett
  4. Hei
    Ja dette med sRGB og Adobe RGB har jeg sjekket og alt er iorden der, men jeg prøve PNG som anonym anbefalt og det fungerte på overskrifts bilde. Får prøve i morgen å laste opp et album under innlegg i PNG og se om det også fungerer. Har ihvertfall løst et problem:-) Det som er så spesielt er at jeg har lastet opp bilder under innlegg flere ganger uten problem. Har da brukt web format og sRGB så langt som jeg kan se ihvertfall. Uansett takk for at du tok deg tid til å svare.
    Mvh Cathrine

    SvarSlett
  5. Hei! Har samme problemet som deg. Hvitt blir grått. Jeg bruker ikke ps. så mye foreløpig fordi jeg er ny på det.. har brukt photoscape for det meste, men det har alltid vært greit å få riktige farger på bloggbildene. det er den siste måneden at det har forandret seg... lurer på hva det kommer av..

    SvarSlett
  6. Hei Helene:-) Takk for tilbakemeldingen! Godt å høre selv om det ikke er godt at andre har samme problem, men da kan jeg gjerne sile bort tanken om at det er hos meg det er noe galt. Har prøvd å prøvd, men klarer ikke løse problemet! Hjalp på bakgrunnen å gjøre de om til PNG fil, men blir allikevel på ingen måte optimalt med tanke på fargebildene. Har sendt en tilbakemelding til Google men jammen ikke lett å få noe svar der. Blir lite blogginnlegg på meg fremover hvis ikke problemet løses. Løser du det setter jeg stor pris på om du gir en lys, og jeg skal selvsagt fortelle deg om jeg skulle løse problemet:-)

    SvarSlett